Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΟΡΦΟΥ κ. ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΤΑΝΟΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 

Κήρυγμα Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου στὴ Θεία Λειτουργία, τὴν Κυριακὴ ΙΖ΄ Λουκᾶ (Ἀσώτου), ποὺ τελέσθηκε στὸν ἱερὸ ναὸ Ἁγίου Μάμαντος τῆς κοινότητος Ξυλιάτου τῆς μητροπολιτικῆς περιφέρειας Μόρφου (28.02.2021). 

    Σημ. 1. Υπάρχει δυστυχώς μια βολική φράση που χρησιμοποιούν τόσο οι καλλιτέχνες όσο και οι υποστηρικτές τους στα ΜΜΕ, αυτή η φράση είναι :  «Ελευθερία της Έκφρασης». Στο όνομα της ελευθερίας της έκφρασης ο κάθε καλλιτέχνης σε όλους του καλλιτεχνικούς χώρους μπορεί και δικαιολογεί οτιδήποτε θέλει να προβάλλει μέσω της τέχνης. Είναι κάτι σαν άσυλο, ένα απαραβίαστο δικαίωμα του κάθε καλλιτέχνη.     Αν όμως κάποιοι ασκήσουν αρνητική κριτική στο καλλιτέχνημα,  στους καλλιτέχνες  ή στους πάτρωνες κριτικούς τέχνης, βγαίνουν και  λένε :  «μα ο καλλιτέχνης είναι ελεύθερος να εκφράζεται όπως θέλει», άρα δεν ενοχλεί, και έτσι απενοχοποιείται.  Για παράδειγμα το τραγούδι της Κύπρου που θα πάρει μέρος στο διαγωνισμό. Ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Βγήκαν κάποιοι να το υπερασπιστούν ως «ελευθερία της έκφρασης». Οπότε απενοχοποιήθηκε για τα μηνύματα που θέλει να περάσει στο κοινό. Όμως με δυσκολία αναγνωρίζουν το δικαίωμα «της ελευθερίας της έκφρασης» σε αρνητικές κριτικές. Ενοχλεί, οπότε στρέφουν τη συζήτηση σε ζητήματα επαϊόντων, ειδημόνων της τέχνης που μέσω κριτικών τέχνης και συνακόλουθων υποστηρικτών ΜΜΕ προβάλλουν τα «ελευθέρας έκφρασης» δημιουργήματα ως μοναδικά, ξεχωριστά, σε μια προσπάθεια να πείσουν την κοινή γνώμη για τις επιλογές. Σε αντίθεση με τους άσχετους τους μη ειδήμονες που δεν έχουν το δικαίωμα της «ελεύθερης έκφρασης» της άποψής τους, που στηλιτεύονται, ως οπισθοδρομικοί, μη δυνάμενοι να ακολουθήσουν τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής. Τακτική της γνωστής «ταμπελοποίησης» των μη αρεστών του κάθε συστήματος. Ας θυμηθούμε ότι κάτι αντίστοιχο έγινε στην Ελλάδα με τον «κόκκινο άγγελο» το άγαλμα που στήθηκε στο Παλαιό Φάληρο. Μια αντίστοιχη μίξη αντιδράσεων, ειδημόνων, επαϊόντων της τέχνης, «ελευθεριών έκφρασης», υπερασπιστών, στηλιτευτών κ.τ.λ.

    Σημ. 2.  Αλγεινή εντύπωση προξένησε το γεγονός ότι ορισμένοι «ελληναράδες» έσπευσαν να κατηγορήσουν τους κύπριους για το τραγούδι. Να τους υπενθυμίσουμε όμως ότι εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει μια πάγια τακτική στο διαγωνισμό αυτό να δίνουν οι ελλαδίτες το άριστα 12 στο κυπριακό τραγούδι, αντίστοιχα οι κύπριοι να δίνουν το άριστα 12 στο ελληνικό.