Ο αντίχριστος έρχεται πάντοτε, από την εποχή ακόμη του Αδάμ και της Εύας. Ο δράκων αυτός φέρνει τον αντίχριστο, δηλαδή ο διάβολος μέσα στην ιστορία ενεργούσε και ενεργεί φέρνοντας τύπους αντιχρίστων. Πολύ παραπάνω μετά την εποχή του Χριστού. Και μη νομίσετε ότι εμείς για την εποχή μας μπορούμε να μεταθέσουμε το δράση του αντίχριστου για τα έσχατα. Για την εκκλησία κάθε εποχή είναι έσχατα, και ο αντίχριστος πάντοτε παρόν.
«Καὶ εἶδον ἄλλο θηρίον ἀναβαῖνον ἐκ τῆς γῆς, καὶ εἶχε κέρατα δύο ὅμοια ἀρνίῳ, καὶ ἐλάλει ὡς δράκων.» (Απ. ιγ' 11)
Το θηρίο είναι ένας άνθρωπος που μιλά ως δράκων, δηλαδή οι δυνάμεις του σατανά είναι μέσα σε αυτόν. Φέρνει κέρατα αρνίου, το αρνί ως γνωστό είναι ειρηνικό ζώο. Άρα σημαίνει ότι ο άνθρωπος αυτός προσποιείται, υποκρίνεται τον άκακο άνθρωποι ενώ στην πραγματικότητα είναι πλάνος και ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ. Είναι πρόσωπο σκοτεινό, κουβαλά ιδέες σκοτεινές, αυτό που λέμε «σκοτεινές δυνάμεις», παρασκηνιακές δυνάμεις. Στο πρόσωπό του εξωτερικά φαίνεται χαρούμενος, γελαστός, υπόσχεται ελευθερία, αφθονία, ειρηνική ζωή, όμορφη ζωή, οικουμενικότητα. Φέρνει καλά μηνύματα, ωραία μηνύματα, έχει ωραίο πρόσωπο. Και όμως είναι σκοτεινό πρόσωπο. Είναι κακέκτυπη απομίμηση του Ιωάννου του Προδρόμου. Ο ψευδοπροφήτης ανοίγει το δρόμο στον αντίχριστο, σκοπός του είναι η προσκύνηση του αντιχρίστου και δια του αντιχρίστου η προσκύνηση του δράκοντα.
Πώς ενεργούν αυτοί οι δύο; Ο αντίχριστος φθάνει ορισμένους τομείς, όσους δεν φτάνει ο ψευδοπροφήτης, τις οποίες ο ψευδοπροφήτης συμπληρώνει. Έτσι χρησιμοποιούν δυο διαφορετικές μεθόδους με τελικό σκοπό να πλανήσουν τους ανθρώπους και να τους οδηγήσουν στην προσκύνηση του δράκοντα. Προσέξτε, όλα αυτά δεν είναι για μια εποχή που έρχεται, είναι για κάθε εποχή. Ο έξυπνος άνθρωπος που έχει νου Χριστού μπορεί αυτά να τα κρίνει, να τα βλέπει, να τα επισημαίνει.
Τα δυο κέρατα του κριού συμβολίζουν ότι έρχεται ως πρόβατο με ειρηνικό σκοπό. Αντίθετα τα δέκα κέρατα του αντιχρίστου συμβολίζουν τη δύναμη, τη διάθεση για υποταγή και καταστροφή των πιστών και των δειλών. Αυτές οι δυο μορφές του σατάν, δυναμική-ειρηνική, της πλάνης-αφέλειας-απλότητας, δρουν διαρκώς μέσα στην Ιστορία. Σε κάθε εποχή σε κάθε γενεά. Αντίχριστος και ψευδοπροφήτης υπάρχουν και έρχονται πολλοί στην ιστορία. Συνεπώς το μυστήριο της ανομίας διαρκώς ενεργείται σε κάθε εποχή σε κάθε γενεά.
Η πρώτη μορφή ο αντίχριστος δρα ως εξουσία πολιτική, ενώ ο ψευδοπροφήτης ως ιδεολογία. Θα σας αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα διαχρονικής δράσης αντίχριστου και ψευδοπροφήτου. Η αποστολική γενιά αντιμετώπιζε στο πρόσωπο του αντιχρίστου τον Νέρωνα και του ψευδοπροφήτου τον Νικαλαϊτισμό. Η εποχή του Μεγάλου Αθανασίου αναγνώρισε τη δυναμική μορφή του αντιχρίστου στο πρόσωπο του Διοκλητιανού και του ψευδοπροφήτου στον Άρειο. Ο άγιος Κοσμάς έλεγε ότι ο αντίχριστος ήρθε, γιατί έβλεπε τον αντίχριστο στον Μωάμεθ. Ως ψευδοπροφήτη ο άγιος Κοσμάς έβλεπε τον παπισμό και κατ' επέκταση τον Δυτικό Χριστιανισμό.
Στην εποχή μας τα θαύματα του ψευδοπροφήτη μπορούν να συσχετισθούν με τα θαύματα της επιστήμης και της τεχνολογίας που θεοποιούν τον πολιτισμό και την λογική. Όταν λέμε ότι η επιστήμη επιτυγχάνει τούτο ή εκείνο δημιουργείται μια υπεραισιοδοξία ώστε να μην έχουμε ανάγκη το Θεό. Βλέπουν τις προόδους της ιατρικής και λένε, δεν έχουμε ανάγκη το Θεό, έχουμε την ιατρική επιστήμη, δεν θα καταφύγουμε στο Θεό , στην εκκλησία. Βλέπετε στη συνείδησή τους οι άνθρωποι θεοποιούν την επιστήμη, την τεχνική καθ' οιονδήποτε τρόπο. Έχουμε θεοποίηση του ανθρώπινου λόγου, της λογικής και απορρίπτουμε τον Θείο Λόγο που είναι ο Υιός του Θεού, ο Ιησούς Χριστός και ανακηρύσσουμε Θεό την ανθρώπινη λογική. Έτσι σήμερα λέμε ότι η επιστήμη κάνει θαύματα. Να τα θαύματα του ψευδοπροφήτη.
«καὶ ἐδόθη αὐτῷ (ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗ) πνεῦμα δοῦναι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα καὶ λαλήσῃ ἡ εἰκὼν τοῦ θηρίου καὶ ποιήσῃ, ὅσοι ἐὰν μὴ προσκυνήσωσι τῇ εἰκόνι τοῦ θηρίου, ἵνα ἀποκτανθῶσι». (ιγ' 15)
Πρόκειται για έναν άμεσο εξαναγκασμό για να αποδοθεί τιμή στο θηρίο δηλαδή στον αντίχριστο δια της προσκυνήσεως της εικόνας του, με την ποινή του θανάτου.
«καὶ ποιεῖ πάντας, (Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ) τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους, καὶ τοὺς πλουσίους καὶ τοὺς πτωχούς, καὶ τοὺς ἐλευθέρους καὶ τοὺς δούλους, ἵνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν, (ιγ' 16)
καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ. (ιγ' 17)
Αυτοί ήδη προσκύνησαν τον αντίχριστο και θα φέρουν τη σφραγίδα του αντίχριστου. Η σφραγίδα αυτή ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ θα την τοποθετήσει σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας, κοινωνικής τάξης. Πρόκειται για έναν ακόμη εξαναγκασμό, εκβιασμό οικονομικής φύσης που και αυτός εγκαλεί την ποινή του θανάτου. Πρόκειται για έναν ξεκάθαρο οικονομικό αποκλεισμό.
Πρόκειται για έναν άμεσο εξαναγκασμό για να αποδοθεί τιμή στο θηρίο δηλαδή στον αντίχριστο δια της προσκυνήσεως της εικόνας του, με την ποινή του θανάτου.
«καὶ ποιεῖ πάντας, (Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ) τοὺς μικροὺς καὶ τοὺς μεγάλους, καὶ τοὺς πλουσίους καὶ τοὺς πτωχούς, καὶ τοὺς ἐλευθέρους καὶ τοὺς δούλους, ἵνα δώσωσιν αὐτοῖς χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν, (ιγ' 16)
καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ. (ιγ' 17)
Αυτοί ήδη προσκύνησαν τον αντίχριστο και θα φέρουν τη σφραγίδα του αντίχριστου. Η σφραγίδα αυτή ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ θα την τοποθετήσει σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας, κοινωνικής τάξης. Πρόκειται για έναν ακόμη εξαναγκασμό, εκβιασμό οικονομικής φύσης που και αυτός εγκαλεί την ποινή του θανάτου. Πρόκειται για έναν ξεκάθαρο οικονομικό αποκλεισμό.
Οι παραπάνω αποδελτιωμένες αναφορές περί της ταυτότητας και της δράσης του ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΟΥ είναι από τη σειρά ομιλιών του Γέροντος Αθανασίου «Ιερά Αποκάλυψις», ομιλίες 54, 55, 56.
Σημ. Ας έρθουμε στις μέρες μας. Ποιός μπορεί, ενδεχομένως, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα να διαδραματίζει τον ρόλο του ψευδοπροφήτη σε ιδεολογικό επίπεδο ; Να ευαγγελίζεται μια παγκόσμια κυβέρνηση η οποία θα λύσει τα τρέχοντα προβλήματα, να κατέχει την τεχνολογία, να θέλει να επιβάλλει εμβόλια και έλεγχο εμβολιασμένων δια μέσου τους τεχνολογίας και εξωτερικά να εμφανίζεται χαρούμενος, γελαστός, ειρηνικός, οικουμενικός ;
Έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη ιστορική στιγμή. Αν δείξουμε ειλικρινή μετάνοια, συντριβή καρδιάς, συνεχή προσευχή και επαγρύπνηση, τότε ίσως ο Άγιος Τριαδικός Θεός, βλέποντας αυτές τις διαθέσεις, μεταθέσει τα τελικά γεγονότα τις ιστορίας, δηλαδή τον ερχομό του ψευδοπροφήτη, του αντίχριστου, του μεγάλου διωγμού και της Δευτέρας Παρουσίας Του για αργότερα. Δεν δεσμεύεται ο Θεός αν θα ξαναμεγαλουργήσουμε ως έθνος, ούτε αν θα μας δώσουν την Κωνσταντινούπολη, ούτε τίποτα, όλα αυτά μπορεί να προσπεραστούν να μην γίνουν καν και να πάμε κατευθείαν στο τέλος της ιστορίας. Συνεπώς η στάση μας είναι εκείνη η οποία θα ρυθμίσει τα γεγονότα, η ελεύθερη προαίρεσή μας η οποία είναι απαραβίαστη από τον Θεό, αν θα επιλέξουμε το δρόμο της μετάνοιας ή της απώλειας.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
1. Ομιλία 54η : Ἡ προσκύνησις τοῦ Ἀντιχρίστου ὑφ᾿ ὅλης τῆς γῆς. Προτροπή πρός ὑπομονήν. Τό ἐκ τῆς ξηρᾶς β' Θηρίον ἀναδυόμενον . Δρᾶσις αὐτοῦ. 13,8 – 12 / 31/10/82
Έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη ιστορική στιγμή. Αν δείξουμε ειλικρινή μετάνοια, συντριβή καρδιάς, συνεχή προσευχή και επαγρύπνηση, τότε ίσως ο Άγιος Τριαδικός Θεός, βλέποντας αυτές τις διαθέσεις, μεταθέσει τα τελικά γεγονότα τις ιστορίας, δηλαδή τον ερχομό του ψευδοπροφήτη, του αντίχριστου, του μεγάλου διωγμού και της Δευτέρας Παρουσίας Του για αργότερα. Δεν δεσμεύεται ο Θεός αν θα ξαναμεγαλουργήσουμε ως έθνος, ούτε αν θα μας δώσουν την Κωνσταντινούπολη, ούτε τίποτα, όλα αυτά μπορεί να προσπεραστούν να μην γίνουν καν και να πάμε κατευθείαν στο τέλος της ιστορίας. Συνεπώς η στάση μας είναι εκείνη η οποία θα ρυθμίσει τα γεγονότα, η ελεύθερη προαίρεσή μας η οποία είναι απαραβίαστη από τον Θεό, αν θα επιλέξουμε το δρόμο της μετάνοιας ή της απώλειας.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
1. Ομιλία 54η : Ἡ προσκύνησις τοῦ Ἀντιχρίστου ὑφ᾿ ὅλης τῆς γῆς. Προτροπή πρός ὑπομονήν. Τό ἐκ τῆς ξηρᾶς β' Θηρίον ἀναδυόμενον . Δρᾶσις αὐτοῦ. 13,8 – 12 / 31/10/82
2. Ομιλία 55η :Σχέσις τῶν δύο Θηρίων. Τά θαύματα τοῦ Ψευδοπροφήτου. Πλανᾶ τούς ἔχοντας κοσμικόν καί γήϊνον φρόνημα. Ὁ ἐξαναγκασμός προσκυνήσεως τοῦ Θηρίου. 13,12 – 15 / 07/11/82
3. Ομιλία 56η : Τό χάραγμα τοῦ Θηρίου καί ὁ οἰκονομικός ἀποκλεισμός. Ὁ ἀριθμός τοῦ ὀνόματος τοῦ Θηρίου. Χωρία ἐξ ἄλλων βιβλίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς περί Ἀντιχρίστου. Ὀνόματα αὐτοῦ. Ἡ φυσιογνωμία του. 13, 16-18 / 14/11/82