Τρίτη 31 Αυγούστου 2021

31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1881 : ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ - 140 ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ - ΜΙΑ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΥ ΞΕΧΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΟΜΕΝΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΖΥΓΟ (1881) -  Paidis.com
 
    Η απελευθέρωση της Θεσσαλίας έγινε το 1881 και της Λάρισας ειδικότερα στις 31 Αυγούστου. Δηλαδή 140 χρόνια σαν σήμερα.  Οι επετειακές ημερολογιακές  στρογγυλοποιήσεις είθεσται να εορτάζονται με ιδιαίτερη λαμπρότητα, όπως για παράδειγμα τα 200 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης του '21. 
    Στην πόλη της Λάρισας από ότι γνωρίζουμε δεν έγινε καμιά επετειακή εκδήλωση για την απελευθέρωσή της από του Τούρκους. Αντίθετα πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη (τυχαία;) διέλευση της λεγόμενης κούκλας Αμάλ με κάποια πεζοδρομιακά δρώμενα !!! 
        'Οταν αγνοούνται με τέτοιον προκλητικό τρόπο ιστορικά γεγονότα, αντιθέτως την ίδια χρονική στιγμή προβάλλονται αμφιβόλου ποιότητας και βαθύτερων σκοπών τέτοια πεζοδρομιακά δρώμενα, τότε σίγουρα γεννιούνται εύλογες απορίες σκοπιμοτήτων αλλά και συνωμοσιολογικών θεωριών, τότε ας μην προβαίνουν σε αφορισμούς οι δήθεν «προοδευτικοί», «αντιρατσιστές», «ευκολοταμπελιστές» σε ανθρώπους που αντιδρούν.

1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ : ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ


ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΦΩΤΙΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ

         Ἡ ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοὶ ἐν Κυρίῳ ἀδελφοί, ἑορτάζει σήμερα, μαζὶ μὲ τοὺς ἁγίους τῆς ἡμέρας, καὶ τὴν ἀρχὴ τῆς Ἰνδίκτου, δηλαδὴ τὴν ἔναρξη τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους. Τί σημαίνει αὐτό, καὶ μάλιστα ὅταν ἐμεῖς στὶς μέρες μας θεωροῦμε αὐτονόητο ὅτι ἡ πρωτοχρονιὰ εἶναι ἡ 1η Ἰανουαρίου, θὰ ἐξηγήσουμε στὴ συνέχεια.
        Ἡ λέξη Ἰνδικτιὼν -καὶ ἀργότερα Ἴνδικτος- παράγεται ἀπὸ τὴ λατινικὴ λέξη indictio,ποὺ σημαίνει ὁρισμός, διάταγμα. Ὁ ὅρος αὐτὸς προῆλθε ἀπὸ τὴ συνήθεια τῶν Ρωμαίων αὐτοκρατόρων νὰ ὁρίζουν μὲ εἰδικὸ θέσπισμα τὸ ποσὸ τοῦ ἐτησίου φόρου, ποὺ εἰσέπρατταν τότε γιὰ τὴ συντήρηση τοῦ στρατοῦ. Τὸ διάταγμα αὐτὸ ἴσχυε γιὰ δεκαπέντε χρόνια. Πρῶτος εἰσήγαγε τὸ διάταγμα τοῦτο ὁ αὐτοκράτορας Καῖσαρ Αὔγουστος τρία χρόνια πρὶν γεννηθεῖ ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁπόταν διέταξε τὴν γενικὴ ἀπογραφὴ τῶν ὑπηκόων τοῦ Ρωμαϊκοῦ κράτους καὶ τὴν εἴσπραξη τῶν σχετικῶν φόρων. Εἶναι ἀκριβῶς στὴν ἀπογραφὴ αὐτή, ποὺ ἀναφέρεται ὁ Λουκᾶς στὸ Εὐαγγέλιό του (Λουκ. 2, 1-2), κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ὁποίας ὁ Μνήστωρ Ἰωσὴφ καὶ ἡ Παναγία μας, ἐπειδὴ κατάγονταν ἀπὸ τὴ Βηθλεέμ, μετέβησαν σ᾿ αὐτὴ νὰ ἀπογραφοῦν, ὁπόταν γεννήθηκε ἐκεῖ καὶ ὁ Χριστός: «Ἐγένετο δὲ ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις, ἐξῆλθε δόγμα (=ὁρισμός-ἰνδικτιῶνα) παρὰ Καίσαρος Αὐγούστου, ἀπογράφεσθαι πᾶσαν τὴν οἰκουμένην· αὕτη ἡ ἀπογραφὴ πρώτη ἐγένετο, ἡγεμονεύοντος τῆς Συρίας Κυρηνίου.» Κατ᾿ ἐπέκταση, λοιπόν, καθιερώθηκε νὰ ὀνομάζονται ἰνδικτιῶνες καὶ οἱ δεκαπενταετεῖς αὐτοὶ κύκλοι, ποὺ ἄρχισαν ἐπὶ Καίσαρος Αὐγούστου τὸ ἔτος 3 π.Χ.

Κυριακή 29 Αυγούστου 2021

Η ΑΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ

«λλά Θεοτόκος δέν φησε τόν λληνικό λαό της. Κι νστά 1821 ξεσηκώνεται λληνισμός, στά 1822, να χρόνο μετά, κατόπιν ποδείξεως τς δίας τς Θεοτόκου, βρίσκεται θαμμένη σεπτή της εκόνα στήν νσο Τνο. Γιά νά γίνει σεπτή της εκόνα, τό πανελλήνιο σύμβολο λων τν λλήνων, πρός ατό τό πανάγιο πρόσωπό της. Καί εναι χαρακτηριστικό τι εκόνα ατή ... εναι πολύ μικρή στό μέγεθος, εκονίζει τόν Εαγγελισμό τς Θεοτόκου. Δέν εναι τυχαο. Θεωρήθηκε τό χαρούμενο μήνυμα τς πελευθέρωσης τς λλάδος. Γι’ ατό γιορτάζουμε τήν 25η Μαρτίου καί τόν Εαγγελισμό τό δικό της γιά τήν νθρωπότητα, τι θά λθει νά νανθρωπήσει νάμεσά μας Υός τοΘεο, λλά καί τήν πελευθέρωση τς λληνικς μας πατρίδος. τσι Παναγία μας γαπητοί βοήθησε καί ξαναγινήκαμε κράτος».

 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΟΜΙΛΙΩΝ : ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ : ΟΜΙΛΙΑ 70η 

 

Ιδού Ελλάς Η Κατάντια Σου: Απαγορεύσεις Μόνο Για Λιτανεία Της Παναγίας -Για  “Αυτό” Όμως Ελεύθερα!! - 4press.gr  

Στην Αθήνα η ίδια κυβέρνηση που επιτρέπει τις περιοδείες συνωστισμού και προπαγάνδας της Αμάλ υπέρ της επανένωσης οικογενειών  μουσουλμάνων προσφύγων στην Ευρώπη η ίδια κυβέρνηση απαγόρευσε τις λιτανείες της εικόνας της Παναγίας με αφορμή τον κορονοϊό.1

Οι πορείες της κούκλας στην οποία συνωστίζεται πλήθος Ελλήνων δικαιωματιστών δεν επιβαρύνουν  κατά την κυβέρνηση την επιδημιολογική κατάσταση αλλά οι λιτανείες της εκκλησίας την επιβαρύνουν . Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά εις βάρος των χριστιανών ορθοδόξων προκαλούν οργή – βουβή για την ώρα- στους Έλληνες Ορθοδόξους. Που για μια ακόμη φορά μέσα στην πανδημία ενώ εφαρμόζουν υποδειγματικά τα μέτρα αισθάνονται διωκόμενοι .

Και ότι όπως με τις λιτανείες το αυτό πρέπει να γίνει και με την γλυκυτάτη Αμάλ : να απαγορευτούν οι περιοδείες της που προκαλούν συνωστισμό . Οι εικόνες από την Χίο είναι χαρακτηριστικές ! ( το πως φθάσαμε να υποδεχόμαστε  ως ειδωλολάτρες κούκλες με παλλαϊκή υποδοχή ενώ καταδιώκουμε τις εικόνες του Χριστού μας , της Παναγίας μας και των Αγίων μας και  είναι ένα άλλο χωριστό θέμα που η κυβέρνηση θα βρει μπροστά της )

ΠΗΓΗ : ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΣΤΙΑ 

1.
Με αφορμή την αυριανή μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης, με τη δεσπόζουσα θέση του ναού της Ευαγγελίστριας στην Τήνο να αποτελεί το επίκεντρο των εορτασμών, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος, το μεσημέρι του Σαββάτου αναφέρθηκε με δηλώσεις του στη δημόσια τηλεόραση (ΕΡΤ) στα αυστηρά μέτρα που έχουν ληφθεί κατά του κορωνοιού για την προστασία από την αθρόα προσέλευση των πιστών στο νησί. Σε όσα είπε, τόνισε, μεταξύ άλλων, την απουσία λιτάνευσης της Ιεράς Εικόνας της Υπεραγίας Θεοτόκου και φέτος, ενώ ευχήθηκε στους νοσούντες από κορωνοιο αλλά και στις οικογένειές τους. (15-8-2021)


Παναγία-Αμάλ, σημειώσατε διπλό • ΕΛΑΣΥΝ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΣΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ» : ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΑ

Οι άνθρωποι πίσω από την κούκλα. Τι κρύβει στο φουστάνι της η μικρή Αμάλ;  Part 3.  ΜΚΟ και φιλάνθρωποι
 

Γράφει ο Δημήτρης Λάσκος, εκπαιδευτικός

Γραμματέας του Συλλόγου «ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ»

Οι άνθρωποι πίσω από την κούκλα. Τι κρύβει στο φουστάνι της η μικρή Αμάλ; Part1.

Η διεθνής καλλιτεχνική δράση με την ονομασία «TheWalk – Το  ταξίδι» έγινε αρκετά γνωστή τις τελευταίες ημέρες μετά την έκταση που πήρε το θέμα του ερχομού της στην περιοχή μας (Καλαμπάκα – Τρίκαλα). Χωρίς να ασχοληθούμε με τη μαρκίζα, προσπερνώντας δηλ. τα επουσιώδη, ας εστιάσουμε στα σημαντικά και ουσιώδη. Εδώ βρίσκεται και το μεγαλύτερο, το πραγματικό ενδιαφέρον. 

Η Polyplanity Productions, εκπρόσωπος της οποίας αιτήθηκε την παραχώρηση δημοσίων χώρων και την άδεια κινηματογράφισης της «βόλτας» της μικρής προσφυγοπούλας Αμάλ από τους Δήμους Μετεώρων και Τρικκαίων είναι (αντιγράφω από το επίσημο site: http://www.polyplanity.com/ell/about) «μια ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με έδρα την Αθήνα». Πρόκειται για «μια ομάδα αφοσιωμένων δημιουργών που αναζητά κι ανταποκρίνεται στην πρόκληση να παντρέψει την τέχνη με την παραγωγή, που αναλαμβάνει μεγάλες παραγωγές, […] που είναι εξειδικευμένη, […] που μπορεί να υποστηρίξει και τις πιο απαιτητικές παραγωγές».

Η εταιρεία παραγωγής, δεν μας είναι καθόλου άγνωστη. Όσοι δεν έχουμε περιορισμένη, κοντή μνήμη, τη θυμόμαστε καλά. Εξάλλου δεν είναι και τόσο μακρινό το 2012 όταν μια άλλη παραγωγή (κινηματογραφική, αυτή τη φορά) της ίδιας εταιρείας που φιλοδοξεί να πραγματοποιήσει το πέρασμα της Αμάλ από το «πανέμορφο φυσικό τοπίο των Μετεώρων» απέδειξε το πώς αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη εταιρεία τον χώρο των Μετεώρων, του οποίου αιτείται να της παραχωρηθεί η άδεια κινηματογράφησης, καί ποιά ειναι η «καλλιτεχνική πρόταση» που έχει για τον χώρο αυτό. Με την ταινία «Μετέωρα» μας έδειξε από τότε (2012) το πρίσμα πίσω από το οποίο «βλέπει» τον ιερό χώρο των Αγίων Μετεώρων. Και, ίσως, και τους σκοπούς των δράσεών της.

Η ταινία «Μετέωρα», σε σκηνοθεσία Σπύρου Σταθουλόπουλου, έχει σαν κύριο θέμα της τον «απαγορευμένο και αδιέξοδο έρωτα ενός έλληνα μοναχού και μιας ρωσίδας καλόγριας», με φόντο τα επιβλητικά βράχια των Μετεώρων, πίσω στα 1200 μΧ. «Τι μπορεί να κάνει ένας μοναχός όταν βρίσκεται στο δίλημμα της πίστης και της αφοσίωσης προς τον Θεό και τον έρωτα για μια γυναίκα, μια μοναχή», αναρωτιούνται οι συντελεστές της, αυτοί που αιτούνται σήμερα την χρησιμοποίηση των βράχων ως φόντο για τις κινηματογραφικές λήψεις και φωτογραφίες (και μέσω drones) του περιφερόμενου φεστιβάλ. Στο δίλημμα των δύο... «ερωτευμένων μετεωριτών μοναχών» η ταινία είχε την δική της πρόταση: «Αμαρτάνοντας δίνουν μια λύση στο δράμα το οποίο ζουν. Αυτό τους οδηγεί στο τελικό στάδιο, την ελευθερία».

Αντιπαρέρχομαι τα πολύ σοβαρά, ιστορικής φύσεως προβλήματα της ταινίας (ότι π.χ. τον 13ο αιώνα δεν υπήρχε κοινοβιακός, πολύ περισσότερο γυναικείος, μοναχισμός στα Μετέωρα) ή ακόμη και τις μέτριες κριτικές της ταινίας (με βαθμολογία 6,2 στο IMDb.com και αποδοχή κοινού στο 40% στο rottentomatoes) και μένω στην «πικάντικη» υπόθεση και τους σκοπούς της, στέκομαι στην πρόταση της αμαρτίας ως επιλογής για την ελευθερία…

Και βέβαια, στέκομαι και στην εταιρεία που χρηματοδότησε τη συγκεκριμένη ταινία με το συγκεκριμένο θέμα και με σαφή αναφορά στον συγκεκριμένο τόπο. Στον ίδιο τόπο που σήμερα επανέρχεται.

Τώρα, όμως, κάτω από το φουστάνι ενός ταλαιπωρημένου 9χρονου κοριτσιού.

 ΠΗΓΗ : ΕΔΩ

Σάββατο 28 Αυγούστου 2021

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι' ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΑΠΟΤΟΜΗ ΚΕΦΑΛΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ) : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Αποτομή της Τιμίας Κεφαλής του Αγ. Ιωάννου Προδρόμου - Κιβωτός της  Ορθοδοξίας

ΑΠΟΤΟΜΗ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ
 
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ (ιγ' 25-32)
Τω καιρώ εκείνω, ὡς δὲ ἐπλήρου ὁ Ἰωάννης τὸν δρόμον, ἔλεγε· τίνα με ὑπονοεῖτε εἶναι; οὐκ εἰμὶ ἐγώ, ἀλλ’ ἰδοὺ ἔρχεται μετ’ ἐμὲ οὗ οὐκ εἰμὶ ἄξιος τὸ ὑπόδημα τῶν ποδῶν λῦσαι. 26 Ἄνδρες ἀδελφοί, υἱοὶ γένους Ἀβραὰμ καὶ οἱ ἐν ὑμῖν φοβούμενοι τὸν Θεόν, ἡμῖν ὁ λόγος τῆς σωτηρίας ταύτης ἀπεστάλη. 27 οἱ γὰρ κατοικοῦντες ἐν Ἱερουσαλὴμ καὶ οἱ ἄρχοντες αὐτῶν τοῦτον ἀγνοήσαντες, καὶ τὰς φωνὰς τῶν προφητῶν τὰς κατὰ πᾶν σάββατον ἀναγινωσκομένας κρίναντες ἐπλήρωσαν, 28 καὶ μηδεμίαν αἰτίαν θανάτου εὑρόντες ᾐτήσαντο Πιλᾶτον ἀναιρεθῆναι αὐτόν. 29 ὡς δὲ ἐτέλεσαν πάντα τὰ περὶ αὐτοῦ γεγραμμένα, καθελόντες ἀπὸ τοῦ ξύλου ἔθηκαν εἰς μνημεῖον. 30 ὁ δὲ Θεὸς ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν· 31 ὃς ὤφθη ἐπὶ ἡμέρας πλείους τοῖς συναναβᾶσιν αὐτῷ ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας εἰς Ἱερουσαλήμ, οἵτινές εἰσι μάρτυρες αὐτοῦ πρὸς τὸν λαόν. 32 καὶ ἡμεῖς ὑμᾶς εὐαγγελιζόμεθα τὴν πρὸς τοὺς πατέρας ἐπαγγελίαν γενομένην, ὅτι ταύτην ὁ Θεὸς ἐκπεπλήρωκε τοῖς τέκνοις αὐτῶν, ἡμῖν, ἀναστήσας Ἰησοῦν,  
 

Σάββατο 21 Αυγούστου 2021

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΙΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ



 
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' (γ' 9-17)
Θεοῦ γάρ ἐσμεν συνεργοί· Θεοῦ γεώργιον, Θεοῦ οἰκοδομή ἐστε. 10 Κατὰ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ τὴν δοθεῖσάν μοι ὡς σοφὸς ἀρχιτέκτων θεμέλιον τέθεικα, ἄλλος δὲ ἐποικοδομεῖ· ἕκαστος δὲ βλεπέτω πῶς ἐποικοδομεῖ· 11 θεμέλιον γὰρ ἄλλον οὐδεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστιν Ἰησοῦς Χριστός. 12 εἰ δέ τις ἐποικοδομεῖ ἐπὶ τὸν θεμέλιον τοῦτον χρυσόν, ἄργυρον, λίθους τιμίους, ξύλα, χόρτον, καλάμην, 13 ἑκάστου τὸ ἔργον φανερὸν γενήσεται· ἡ γὰρ ἡμέρα δηλώσει· ὅτι ἐν πυρὶ ἀποκαλύπτεται· καὶ ἑκάστου τὸ ἔργον ὁποῖόν ἐστι τὸ πῦρ δοκιμάσει. 14 εἴ τινος τὸ ἔργον μενεῖ ὃ ἐπῳκοδόμησε, μισθὸν λήψεται· 15 εἴ τινος τὸ ἔργον κατακαήσεται, ζημιωθήσεται, αὐτὸς δὲ σωθήσεται, οὕτως δὲ ὡς διὰ πυρός. 16 Οὐκ οἴδατε ὅτι ναὸς Θεοῦ ἐστε καὶ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ οἰκεῖ ἐν ὑμῖν; 17 εἴ τις τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ φθείρει, φθερεῖ τοῦτον ὁ Θεός· ὁ γὰρ ναὸς τοῦ Θεοῦ ἅγιός ἐστιν, οἵτινές ἐστε ὑμεῖς. 

Σάββατο 14 Αυγούστου 2021

ΚΥΡΙΑΚΗ Η' : Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ (β' 5-11)
Τοῦτο φρονείσθω ἐν ὑμῖν ὃ καὶ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, 6 ὃς ἐν μορφῇ Θεοῦ ὑπάρχων οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα Θεῷ, 7 ἀλλ’ ἑαυτὸν ἐκένωσε μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος, 8 καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος ἐταπείνωσεν ἑαυτὸν γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δὲ σταυροῦ. 9 διὸ καὶ ὁ Θεὸς αὐτὸν ὑπερύψωσε καὶ ἐχαρίσατο αὐτῷ ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα, 10 ἵνα ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ πᾶν γόνυ κάμψῃ ἐπουρανίων καὶ ἐπιγείων καὶ καταχθονίων, 11 καὶ πᾶσα γλῶσσα ἐξομολογήσηται ὅτι Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς εἰς δόξαν Θεοῦ πατρός.  

Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021

ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (ΟΜΙΛΙΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΓΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟΝ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ)

 Εἰς τήν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου- Ἀγρυπνία Παραμονῆς.
Ἡ προσφορά τῆς Θεοτόκου εἰς τό Μυστήριον τῆς Θείας Οἰκονομίας. 13-8-1983
 

 

ΠΗΓΗ ΟΜΙΛΙΩΝ : arnion.gr

Παρασκευή 6 Αυγούστου 2021

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ

 Άγιος Αιμιλιανός Επίσκοπος Κυζίκου ο Ομολογητής
 
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ (ιε' 1-7)
Ὀφείλομεν δὲ ἡμεῖς οἱ δυνατοὶ τὰ ἀσθενήματα τῶν ἀδυνάτων βαστάζειν, καὶ μὴ ἑαυτοῖς ἀρέσκειν. 2 ἕκαστος ἡμῶν τῷ πλησίον ἀρεσκέτω εἰς τὸ ἀγαθὸν πρὸς οἰκοδομήν· 3 καὶ γὰρ ὁ Χριστὸς οὐχ ἑαυτῷ ἤρεσεν, ἀλλὰ καθὼς γέγραπται· οἱ ὀνειδισμοὶ τῶν ὀνειδιζόντων σε ἐπέπεσον ἐπ’ ἐμέ. 4 ὅσα γὰρ προεγράφη, εἰς τὴν ἡμετέραν διδασκαλίαν προεγράφη, ἵνα διὰ τῆς ὑπομονῆς καὶ τῆς παρακλήσεως τῶν γραφῶν τὴν ἐλπίδα ἔχωμεν. 5 ὁ δὲ Θεὸς τῆς ὑπομονῆς καὶ τῆς παρακλήσεως δῴη ὑμῖν τὸ αὐτὸ φρονεῖν ἐν ἀλλήλοις κατὰ Χριστὸν Ἰησοῦν, 6 ἵνα ὁμοθυμαδὸν ἐν ἑνὶ στόματι δοξάζητε τὸν Θεὸν καὶ πατέρα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. 7 διὸ προσλαμβάνεσθε ἀλλήλους, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς προσελάβετο ἡμᾶς εἰς δόξαν Θεοῦ.  

Τετάρτη 4 Αυγούστου 2021

ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

 

Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει Χριστὲ ὁ Θεός, δείξας τοῖς Μαθηταῖς σου τὴν δόξαν σου, καθὼς ἠδύναντο. Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς, τὸ φῶς σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, φωτοδότα δόξα σοι.

Η εικόνα της Μεταμόρφωσης αποτελεί το κλειδί της ορθόδοξης θεολογίας για τη θέα του Θεού. Το φανερωμένο στους αποστόλους φως ήταν η εκδήλωση της θείας λαμπρότητας, άχρονης και άκτιστης δόξας, μια αναγνώριση των δύο φύσεων του Χριστού, της θεϊκής και της ανθρώπινης. Ταυτόχρονα ήταν μια «προτύπωσις», μια εικόνα της μεταμορφωμένης ανθρώπινης φύσης και θέωσης που χαρίζει το απολυτρωτικό έργο του Χριστού. Η Μεταμόρφωση του Χριστού στο όρος Θαβώρ είναι το αντίστοιχο της Καινής Διαθήκης στην Παλαιά, όπου ο Θεός αποκαλύπτεται στο Μωυσή στο όρος Χωρήβ.

Ήδη απ᾽ τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες έχουμε ενδείξεις ότι γιορταζόταν η Μεταμόρφωση του Χριστού, ενώ από το τέλος του 6ου αιώνα θεσπίστηκε ο εορτασμός στις 6 Αυγούστου. Από την ίδια εποχή προέρχονται και τα πρώτα παραδείγματα της εικονογραφικής τέχνης.